در پشت کوفه قبری هست که هیچ صاحب مرضی به آن پناه نمیبرد؛ جز اینکه خداوند او را شفا میدهد.» معجزات و کرامات باهره ای که در «حرم مولای متّقیان (علیه السلام)» مشاهده گردیده، بیرون از شمار است، فقط اشاره میکنیم که ابن بطوطه در این باره مینویسد: از این روضه کرامتها ظاهر میشود که منشاء عقیدهی مردم بر اینکه قبر علی (علیه السلام) آنجاست، همان کرامتها میباشد، در شب بیست و هفت ماه رجب که آن را «لیله المحیا» مینامند.
ما شیعیان همچون برادران یوسف(علیه السلام)، اماممان را در چاه غفلت خویش افکندیم. ما از او غافل و او به حال ما آگاه است.
در طول تاریخ، انقلابهای فراوانی به وقوع پیوسته و افراد بسیاری از خودگذشتگی و فداکاری کرده اند، اما با گذشت زمان، از یادها فاصله گرفته اند. ولی نهضت عاشورا با مرور زمان، پیوسته در دلهای مسلمانان، ماندگار شده است
براى حضرت مهدى "علیه السلام" غیبتى است که عدهاى در آن مدت گرفتار شک و تردید مىشوند ولى عده اى دیگر ثابت قدم و پابرجا خواهد ماند و بعضى به این گروه گویند: پس کى وعده الهى محقق مىشود، اگر راست مىگویید؟
اگر حضرت علی (علیه السلام) جانشین پیامبر (صلی الله علیه و آله) است، چرا نامی از ایشان در قرآن نیامده است؟
این سوال زیاد پرسیده می شود اما باید گفت فرض این سوال از اساس صحیح نبوده و نمی توان گفت که نام ایشان در قرآن نیامده است بلکه طبق راویت حفص از عاصم که قرآن مکتوب مطابق آن نگاشته شده، اندیشمندان شیعه و اهل تسنن یک آیه را روایت کردند که نام حضرت (علیه السلام) در آن عنوان شده است و سوای آن، روایات، روایات متعددی از بزرگانی مانند شیخ صدوق، ابن شهر آشوب و عده کثیر دیگری موجود است که در مقام نظر حکم به این موضوع می کنند.
از نظر علمی یکی از مسائلی که در پذیرش عصمت ائمه بسیار مطرح است، مسئله اعتماد است. اگر ما نتوانیم به قول، فعل و تقریر معصوم اعتماد کنیم و احتمال خطا و گناه در اعمال معصوم را داشته باشیم، اعتماد کامل صورت نخواهد گرفت و صحت مسائل دینی نیز زیر سوال خواهد رفت. پس پیامبر و امامان باید عاری از هر خطا و گناهی باشند.